Blog 

Według jednej z definicji śmigłowiec to "cięższy od powietrza statek powietrzny, utrzymujący się w locie głównie w wyniku oddziaływania powietrza na co najmniej jeden wirnik o napędzie silnikowym, głównie w osiach pionowych". To maszyna, która daje nam wiele możliwości, ale która wymaga systematycznej kontroli stanu technicznego i poziomu gwarantowanego bezpieczeństwa. Jakie są najczęstsze usterki techniczne śmigłowców? I jak można im przeciwdziałać? Temat ten omawiamy w naszym artykule.

Osoby związane z lotnictwem zapewne doskonale wiedzą, czym jest organizacja CAMO. Ci, którzy dopiero wkraczają do świata statków powietrznych, prędzej czy później również będą mieli z nią do czynienia. CAMO to skrót angielskiej nazwy Continuing Airworthiness Management Organisation, czyli Organizacji Zarządzania Ciągłą Zdatnością do Lotu. Czym dokładnie ona jest? To wyjaśnimy w dzisiejszym wpisie.

W kwestii szeroko pojętego lotnictwa, podstawą jest zawsze bezpieczeństwo i sprawne działanie wszystkich systemów. Kluczowe znaczenie ma więc systematyczne weryfikowanie poprawności działania całego wyposażenia, które ma przełożenie na planowane pokonanie trasy i spełnienie wszystkich wymogów bezpieczeństwa. Jednak jak można sprawdzić stan  wyposażenia awionicznego? Okazuje się, że proces ten wymaga specjalistycznej wiedzy, doświadczenia i posiadania profesjonalnego sprzętu. W naszym artykule wyjaśniamy, jak przebiega taka weryfikacja.  

Jedną z najpopularniejszych marek śmigłowców jest bez wątpienia Robinson. Często zdarza się, że jest to wybór tych inwestorów, którzy decydują się na zakup helikoptera po raz pierwszy. Komfortowe użytkowanie sprawia, że w przypadku kolejnych inwestycji również decydują się na modele marki Robinson. Z czego wynika jej fenomen i jakie są jej kluczowe zalety, które przesądziły o tak ogromnej popularności?

Własne lotnisko to wymagająca inwestycja. Pod względem prawnym, chcąc korzystać z własnego lotniska, trzeba dopełnić wielu formalności. Związane są one m.in. z rejestracją oraz wpisem do ewidencji Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Wyjaśniamy, jak w praktyce wygląda cały proces i jakich formalności trzeba koniecznie dopełnić.